2013. november 21., csütörtök

Sütés-főzés alapok

Nos, én úgy gondolom, hogy főzni minden lánynak illik megtanulni és nem is árt. Persze, tudom, ma már mindenféle kész és félkész kajákat lehet venni, meg hát lehet rendelni is vagy elmenni valahova enni, de azért nem árt, ha az ember lánya ért egy kicsit a konyha tudományához. Ha másért nem, akkor pasifogónak jó ez a tudás.


Talán te is egy vagy azok közül, akit az anyukája tanítgat, tanítgatott a főzésre. Nekem szerencsém van, mivel már pelenkás korom óta segédkezek a konyhában, ráadásul mamám is egy konyhatündér. Édesanyám nem kifejezetten nagy szakács, de az alapokra tökéletesen megtanított, meg még egy kicsit többre. Így, jó pár év tapasztalattal már talán annyira nem is meglepő, hogy szinte mindig csak én főzök itthon. Megint szerencsémre pedig olyan pasit fogtam ki magamnak, akivel imádunk együtt sürögni-forogni a konyhában.

Hogy ezt se maradjon ki: remélem, mindenki tisztában van vele, hogy főzéshez tiszta kézzel állunk hozzá, nem hajászkodunk a konyhában, sőt, ha hosszú a hajad, jobb, ha összefogod. Ha pedig olyan ételt készítesz, akkor húzz kötényt is, a ruhád érdekében.

Mielőtt fejest ugranánk az alap sütési-főzési technikákba, fontos tudni, hogy a főzés a bevásárlással kezdődik. Elég nehéz valami finomat készíteni a semmiből. Mindig vedd számba, hogy mi is kell ahhoz az ételhez, amit el szeretnél készíteni és nézd meg, hogy minden a rendelkezésedre áll-e. Nekem nincs olyan problémám, hogy be kelljen szerezni minden alapot, de folyton figyelni kell, hogy milyen tartalékok vannak még otthon. Én z elfogyott vagy nagyon fogyóban lévő dolgokat fel szoktam írni egy papírra, amit a konyhában tartok (van külön erre ott egy jegyzett-tömb).

Javaslom, hogy vegyél magadnak 1-2 alap szakácskönyvet, ami segít majd és megtalálhatóak benne az alap receptek és eljárások. A Dr.Oetker főzőiskolája szerintem tökéletes könyv erre a célra. Tele van rengetek remek tanáccsal és ötlettel. Részletesen leírja az ételek elő- és elkészítését, tárolását, fagyasztását. Kitér a különböző fűszerekre zöldségekre, húsokra, eljárásokra. Közel 360 receptet mutat be, lépésről lépésre, fényképekkel. Ideáis kezdőknek, de azoknak is, akik már ismerik az alapokat és bővíteni szeretnék tudásukat.

Itt meg is rendelheted akár: www.grafokonyv.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése