2013. december 3., kedd

Megfázás ellen természetesen

Én elég jól bírtam, nagy orrfújós ágynak esés nélkül átvészeltem az őszt, de most már kezdem érezni, hogy a tél igen keményen megdolgoz. Eszem ágában sincs betegnek lenni, főleg, hogy nálam a megfázásból egyenes ágban jön a mandulagyulladás is. Sosem értettem, miért van ez így, de így van. Gondolom, más sem szereti nyomni az ágyat emiatt és gyógyszerek tömkelegét magába tömni. Persze, ha tényleg olyan rosszul vagy, akkor fordulj orvoshoz, de egyébként pár trükk segítségével gyógyszermentesen megszabadulhatsz a megfázástól.


1. Talán mondanom sem kell, hogy a megfázás ellen a legjobb módszer, a megelőzés. Fogyassz sok vitaminban gazdag gyümölcsöt és zöldséget. Akár táplálékkiegészítőket is szedhetsz, mert akkor biztos, hogy minden tápanyag-szükségletedet kielégíted.

2. Öltözz jó rétegesen. Ne legyél rest, inkább vegyél le pár réteget, minthogy fázz és ezért beteg légy. Én derékmelegítőt is szoktam hordani. Ráadásul szerintem egyáltalán nem ciki, rengeteg színben kapható, úgyhogy választhatsz színben a ruhatáradhoz illőt. A sálat, sapkát és kesztyűt se felejtsd. tapasztalatból mondom, nekem elég volt csak egyszer nem felvenni a sálam és másnap már köteg papírzsepivel mászkálhattam mindenhová.


3. Megfázás előtt és már a baj beköszönte után is remek dolog a tea fogyasztása. Mézzel és citromlével idd, így igazán hatásos. A legjobbak a kamillából, borsmentából, mentából, csipkebogyóból és zsályából készült teák. Nekem a borsmentatea a kedvencem. :3 

4. Párologtass. Kifejezetten megfázásra jó az eukaliptuszolaj, kámforolaj, lucfenyőolaj.

5. Szellőztess rendszeresen és tarts rendet magad körül. Egy kis megfázás miatt nincs itt a világvége. Egy kis mozgás sosem árt, úgyhogy takaríts ki, ha már jobban vagy. Ráadásul a mozgástól jobb kedved is lesz egy kicsit. Húzz új ágyneműt és töröld át a legtöbb használati tárgyad, nehogy újra bevidd a bacikat a szervezetedbe. 


6. Viszont azért mártírkodni sem kell. Vegyél ki szabadnapot és pihend ki magad. Pihenés nélkül ne várd, hogy meggyógyulsz. Aludd ki magad. Sokkal rövidebb ideig leszel beteg, hidd el. Ezt is tapasztalatból mondom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése